تازه های خبر

تازه های خبر
متنوع و مفید 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های خبر و آدرس letka7.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دولت عراق از سال ۲۰۰۶ دست به سفارشاتی زد که بیش تر شامل بالگرد و هواپیمای ترابری می شد ولی بعد از خروج آمریکایی ها بالگردهای رزمی چون ۴۲ فروند میل ۳۵ ام و ۱۵ فروند میل ۲۸ ان را تحویل این کشور شده و بر علیه داعش نیز از آن ها استفاده می شود .

 

 cessna 208 iraq air force

هواپیمای سسنا 208

ولی تا مدت ها تنها هواپیمای مسلح عراق هواپیمای تک موتوره سسنا ۲۰۸ بود . سسنا ۲۰۸ یک هواپیمای توربو براپ با چرخ های ثابت بود که در واقع یک جایگاه زیر هربال با دو آویز و یک سامانه دید حرارتی و نشانگذاری لیزری زیر بدنه توان حمل چهار موشک ضدزره هدایت لیزری هلفایر را داشت .

 

 جت آموزشی ال 159 ساخت جمهوری چک

جت آموزشی ال 159 ساخت جمهوری چک

این کشور از سال ۲۰۱۱ به بعد چند سفارش نظامی داد . در مرحله نخست ۳۶ فروند اف ۱۶ سی و دی و بلوک ۵۲ که البته قرار بود در سال ۲۰۱۴ تحویل شود ولی به علت حملات گروه تروریستی داعش تحویل آن ها تا یک سال به عقب افتاد و هم اکنون نیز هست فروند آن تحویل شده و تحویل باقی در جریان است ولی مشکلات زیادی از جمله : نیاز به پرسنل فنی آمریکایی ، هماهنگی عملیاتی ، کمبود برخی تسلیحات باعث و … باعث به وجود آمدن مشکلاتی در این زمینه شده است .

دیگر سلاح سفارشی ۱۲ فروند جت آموزشی رزمی ال ۱۵۹ بود که تحویل این سفارش نیز به دلایلی یک سال به تعویق افتاد تا این که دو ماه پیش در نهایت دو فروند آن ها تحویل داده شد . ال ۱۵۹ یک جت آموزشی رزمی ساخت جمهوری چک می باشد .

 

 جت آموزشی تی 50 گلدن ایگل
جت آموزشی T-50 عراق

افزون بر این عراق ۲۴ فروند تی ۵۰ گلدن ایگل را به کره جنوبی سفارش داده است . تی ۵۰ جت آموزشی رزمی مافوق صوت کره ای است که اشتراکاتی از جمله در موتور و برخی سامانه های الکترونیک با اف ۱۶ دارد . با شروع نبرد با گروه تروریستی داعش و عدم پشتیبانی آمریکایی ها از عراق در برخی موارد از جمله تعویق در تحویل اف ۱۶ ، کشور عراق ۱۲ فروند جنگنده سوخو ۲۵ به صورت دست دوم از روسیه تحویل گرفت که تا مدت ها تنها جنگنده این کشور بود که بر ضد گروه تروریستی داعش عملیات انجام می داد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: تازه های خبر
[ یک شنبه 23 آبان 1395 ] [ 13:52 ] [ رضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 2692
بازدید کل : 84259
تعداد مطالب : 2503
تعداد نظرات : 399
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->